Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
تفاوت های اصلی کابل شارژ معمولی و مغناطیسی
پروفایل
کابل شارژ مغناطیسی چیست؟
اوژن استوار 12 آذر 1402 188 بازدید

بررسی تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی بسیار مهم است و این روزها به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است. کابل شارژ مغناطیسی از جمله محصولات جدیدی است که برندهای زیادی اقدام به تولید آن کرده‌اند و افراد زیادی از آنها استفاده می‌نمایند. اما باید بدانید همواره این سوال پرسیده می‌شود که تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی چیست. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد این کابل شارژ در اختیار شما قرار دهیم.

کابل شارژ مغناطیسی

قبل از آنکه به بررسی تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی  بپردازیم، بهتر است نگاهی به عملکرد کابل شارژ مغناطیسی داشته باشیم. کابل شارژ مغناطیسی یک نوع کابل شارژ است که برای اتصال دستگاه‌های الکترونیکی به منبع تامین برق استفاده می‌شود. این کابل‌ها از طریق قدرت مغناطیسی به جای اتصال فیزیکی استفاده می‌کنند. در این نوع کابل، سر شارژر و سر دستگاه با یک میدان مغناطیسی قوی مجهز شده‌اند که هنگامی که به هم نزدیک شوند، به صورت خودکار به هم متصل می‌شوند.

 

کابل شارژ مغناطیسی دارای یک قطب‌نما مغناطیسی در یک سر و یک قطب‌نما مغناطیسی متناسب در سر دیگر است. این قطب‌نماها با جذب و کشیده شدن به سمت یکدیگر، اتصال کابل را برقرار می‌کنند. این روش اتصال مغناطیسی بسیار آسان و سریع است و نیازی به محاسبات دقیق ندارد. همچنین، با جدا شدن دستگاه از شارژر، قطب‌نماها به طور خودکار جدا می‌شوند.

کابل شارژ مغناطیسی معمولاً در دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. این نوع کابل‌ها مزایایی از جمله آسانی و سرعت بیشتر برای اتصال و جدا سازی دستگاه‌ها، جلوگیری از خرابی پورت شارژ دستگاه و طول عمر بالاتری را دارند. همچنین، از طریق شارژرهای مغناطیسی می‌توان از گوشی‌ها و دیوایس‌های الکترونیکی در مقابل آب و گرد و غبار محافظت کرد.

کابل شارژ معمولی چیست؟

در ادامه پرداختن به تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی، باید کابل شارژ معمولی را بررسی کنیم. کابل شارژ معمولی یا همان کابل USB (Universal Serial Bus) نوعی کابل است که برای انتقال داده و شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. این کابل‌ها دارای یک سر متناسب با پورت USB دستگاه و یک سر دیگر متناسب با پورت USB شارژر یا رایانه هستند.

کابل USB معمولاً از نوع USB-A به USB-B یا USB-C می‌باشد. شما می‌توانید سر USB-A را به شارژر یا پورت USB رایانه و سر دیگر (USB-B یا USB-C) را به دستگاه متصل ‌کنید. سر USB-B به طور عمده برای دستگاه‌های قدیمی‌تر و سر USB-C برای دستگاه‌های جدیدتر و پرکاربردتر استفاده می‌شود.

 

کابل شارژ معمولی، به عنوان یک رابط استاندارد، برای انواع دستگاه‌ها مناسب است. این کابل‌ها قابلیت شارژ کردن دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌ها، دستگاه‌های صوتی و ویدئویی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را دارند. همچنین، می‌توانند برای انتقال داده‌ها از و به دستگاه مورد نظر به کار روند.

از آنجایی که کابل USB یک استاندارد جهانی است، بیشتر دستگاه‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند و شارژرها و پورت‌های USB در بسیاری از مکان‌ها و دستگاه‌ها قابل دسترسی هستند. این کابل‌ها پاسخگوی نیازهای کاربران هستند و امروزه افراد زیادی از کابل‌ شارژهای معمولی برای شارژ کردن دیوایس‌های الکتریکی خود استفاده می‌کنند.

تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی

اکنون که با نحوه عملکرد و مدل شارژ کردن کابل‌های مغناطیسی و معمولی آشنا شدید، بهتر است نگاهی به تفاوت این دو کابل داشته باشید. این امر به شما کمک می‌کند در پایان کابلی را خریداری کنید که با نیازهای شما همخوانی دارد و دیگر تحت تاثیر تبلیغات قرار نخواهید گرفت.

طول عمر بالا

اولین مسئله‌ای که در تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ به آن اشاره می‌کنیم طول عمر بالای کابل شارژ مغناطیسی است. بهتر است بدانید کابل شارژهای مغناطیسی که برندهای معتبر آنها را به بازار عرضه می‌کنند با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و همین امر آنها را به یک محصول ایده‌آل تبدیل می‌کند. این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های معمولی مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند و این مسئله باعث شده است که آنها طرفداران بیشتری داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال کابل شارژی هستید که طول عمر بالایی داشته باشد، می‌توانید خرید این کابل را مد نظر قرار دهید.

عدم خراب شدن کابل شارژ

مسئله دیگری که در تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ باید به آن اشاره کنیم عدم خراب شدن کابل شارژهای مغناطیسی در مقایسه با کابل‌های معمولی است. همانطور که می‌دانید برای استفاده از کابل‌های معمولی باید سوکت آن را به گوشی خود متصل کنید. با این روش می‌توانید جریان الکتریسیته را به درون گوشی خود انتقال دهید. اما زمانی که از کابل مغناطیسی استفاده می‌کنید، نیاز وصل کردم کابل به سوکت نیست و با استفاده از جریان مغناطیسی که در یک سر کابل به وجود می‌آید گوشی شما شارژ می‌شود.

 

شارژ سریعتر در کابل‌های مغناطیسی

از جمله موارد دیگری که در زمان بررسی تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ باید به آن توجه داشته باشید شارژ سریعتری است که در کابل‌های مغناطیسی صورت می‌گیرد. در وارقع، تکنولوژی که در کابل‌های معمولی به کار رفته است باعث شده است که این کابل شارژها قابلیت بیشتری برای شارژ سریع دیوایس‌های الکتریکی داشته باشند. با توجه به این موضوع که این روزها تمامی افراد به دنبال شارژ سریع هستند و می‌خواهند زمان شارژ کردن را کاهش دهند، همین امر باعث شده است که استفاده از کابل‌های شارژی مد نظر قرار گیرد و افراد به دنبال استفاده از کابل‌های مغناطیسی با کیفیت هستند که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند.

سهولت استفاده در کابل‌های مغناطیسی

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین موضوعاتی که در بررسی تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ معمولی باید به آن اشاره کنیم سهولت استفاده است. برای استفاده از کابل‌های مغناطیسی همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، نیازی ندارید که سوکت موبایل را به کابل وصل کنید. بلکه این کابل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ایجاد میدان مغناطیسی بدون نیاز به اتصال گوشی‌ها و یا دیوایس‌های دیگر را شارژ می‌کنند و این امر باعث می‌شود که کاربران ساده‌تر از کابل‌های معمولی گوشی‌ها و دیوایس‌های مورد نظر خود را شارژ نمایند.

هماهنگ شدن‌ با انواع قالب‌ها و کاورها

از جمله موارد دیگری که در تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ باید مد نظر قرار دهیم هماهنگ شدن با انواع قالب‌ها و کاورهاست. همانطور که می‌دانید گاهی برای استفاده از کابل‌های معمولی مجبور هستید که کاور را از موبایل و یا دیوایس الکتریکی خود خارج سازید و سپس می‌توانید کابل را به آن متصل کنید. اما زمانیکه از کابل مغناطیسی استفاده می‌کنید این مشکل به طور کامل رفع می‌شود و شما دیگر نیازی به خارج کردن کاور نخواهید داشت. این مسئله یکی دیگر از مواردی است که کابل شارژ مغناطیسی را به یک محصول پر فروش تبدیل کرده است.

وزن سبک

یکی دیگر از مواردی که در تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ باید به آن اشاره کنیم وزن سبک کابل شارژ مغناطیسی است. البته باید بدانید این مزیت در مقایسه با کابل‌های معمولی زیاد برجسته نیست، زیرا کابل‌ شارژهای معمولی نیز وزن سبکی دارند و شما به سادگی می‌توانید آنها را حمل کنید. به طور کلی، حمل کابل شارژهای مغناطیسی در مقایسه با کابل‌های معمولی بسیار ساده است و شما می‌توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید و حس خوبی را تجربه نمایید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تفاوت کابل شارژ مغناطیسی و کابل شارژ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این دو کابل تفاوت‌های زیادی دارند و شما باید با توجه به ترجیحات خود بهترین گزینه را خریداری کنید. همچنین، می‌توانید با کارشناسان دسترسی در ارتباط باشید و اطلاعات تکمیلی را از آنها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه