Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
کاغذ دیجیتال چیست؟ چرا باید کاغذ دیجیتالی بخریم؟
پروفایل
کاغذ دیجیتال چیست؟
hosein ramezannia 14 آذر 1402 200 بازدید

امروزه، با ورود اینترنت به زندگی شاهد تولید محصولات دیجیتال مختلفی هستیم که هر یک به نوعی توانسته‌اند بر فرآیند زندگی اثر بگذارند و به شما کمک کنند شرایط را برای خود راحت‌تر کنید. برای همه ما پیش آمده است که به عنوان دانشجو، کارمند، مهندس و یا هر سمت دیگری در سر کلاس و یا یک جلسه مهم درگیر پیدا کردن کاغذ بشویم. کاغذهای دیجیتال با امکانات فوق‌العا‌ده‌ای که دارند می‌توانند به شما کمک کنند به راحتی سریعا به یک کاغذ مناسب دسترسی داشته باشید و کارهای خود را پیش ببرید. در ادامه تلاش می‌کنیم به این سوال بپردازیم که کاغذ دیجیتالی چیست و چه مزایایی دارد.


کاغذ دیجیتالی چیست؟  

کاغذ دیجیتال ( همانطور که از نامش پیداست) به نوعی کاغذ الکترونیکی گفته می‌شود که قابلیت خواندن متون و یا نوشتارهای مختلف را برای شما فراهم می‌کند. در صورتی که این کاغذ در مدل‌های رده بالا تولید شده باشد، شما می‌توانید با استفاده از یک قلم مخصوص بر روی نمایشگر آن بنویسید و این مسئله به شما کمک می‌کند به راحتی به یک کاغذ و قلم مناسب برای ثبت اطلاعاتی که برای شما مهم هستند دسترسی داشته باشید. کاغذ دیجیتال می‌تواند جایگزین کاغذهای سنتی شود و گزینه مناسب برای کسانی است که در جلسات مختلف کاری هستند. دانشجویان و افراد دیگری که با نوشتن سر و کار دارند می‌توانند با استفاده از این کاغذ به نتایج مطلوبی برسند.

چرا استفاده از کاغذ دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است؟

یکی از مواردی که در روند پاسخ به سوال کاغذ دیجیتال چیست باید مد نظر قرار دهیم این موضوع است که چرا امروزه استفاده از کاغذ دیجیتال مد نظر قرار گرفته است. بهتر است بدانید منابع زیستی ( با توجه به رشد زیاد جمعیت) در حال کاهش هستند و همین امر باعث شده است که افراد به دنبال محصولاتی باشند که کمتر به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند. کاغذهای دیجیتال نیاز به استفاده از کاغذهایی را که از درختان بدست می‌آیند کاهش می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که منابع زیستی حفظ شوند. به همین دلیل، امروزه، افراد زیادی به سمت استفاده از کاغذهای دیجیتال متمایل شده‌اند و در تلاش هستند با استفاده از این کاغذها به روند کاهش قطع درختان کمک نمایند.


نحوه کار با کاغذ دیجیتال

ممکن است اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که کاغذ دیجیتال چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کاغذ دیجیتال دارای یک قلم مخصوص است که می‌توان با استفاده از آن بر روی نمایشگر نوشت. در  ادامه به فناوری می‌پردازیم که در این کاغذ به کار رفته است و باعث می‌شود به عنوان جایگزین مناسبی برای کاغذهای معمولی در نظر گرفته شود.

وجود صفحه نمایش الکتروفورتیک

اولین بخشی که در کاغذ دیجیتال مد نظر قرار دارد و باعث شده است که شما بتوانید با استفاده از آن از این کاغذ استفاده نماید وجود نمایشگر الکتروفورتیک است. نمایشگرهای الکتروفورتیک بر اساس حرکت ذرات باردار عمل می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که تصاویر بر روی نمایشگرها به وجود بیاید. هنگامی که ولتاژ خاصی به پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش وارد می‌شود، حرکتی را در ذرات موجود در صفحه نمایشگر به وجود می‌آورد و همین امر باعث می‌شود که پیکسل تیره و یا روشن شود. از این فناوری در کتابچه‌ها و دفترچه‌های الکترونیکی نیز استفاده می‌شود.

وجود صفحه نمایش خازنی لمسی

بخش دیگری که در کاغذهای دیجیتال وجود دارد و باعث شده است که کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند صفحه نمایش خازنی لمسی است. همانطور که از نام این فناوری مشخص است، کاربران می‌توانند با لمس صفحه نمایش ( توسط انگشتان خود) با این صفحه در تعامل باشند. البته باید بدانید با توجه به این موضوع که این کاغذ برای ثبت محتواهای مختلف به کار می‌رود، استفاده از قلم نوری بهتر است و به کاربران کمک می‌کند بهتر بتوانند بنویسند. اما صفحه نمایش بر اساس لمس نیز کار می‌کند.


 رزونانس الکترومغناطیسی (EMR)

وجود قلم برای کاغذهای دیجیتال ضروری است و باعث می‌شود که کاربرد آنها به شدت مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه بتوان از قلم در کاغذهای دیجیتالی استفاده کرد، باید از فناوری EMR استفاده کرد. قلم‌هایی که با استفاده از EMR تولید می‌شوند دارای یک سیم پیچ‌ و سنسور هستند که امکان طراحی را بر روی صفحه نمایش به وجود می‌آورند. بهتر است بدانید وجود این فناوری در کاغذهای دیجیتال ضروری است. زیرا  وجود آن باعث می‌شود کاربران به راحتی بتوانند با کاغذ دیجیتال تعامل داشته باشند و مطالب مورد نیاز خود را تولید کنند.

نکات مهم در خرید کاغذ دیجیتالی

اکنون که پاسخ مناسبی به سوال کاغذ دیجیتالی چیست دست پیدا کرده‌اید، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود نکات مهم در خرید کاغذ دیجیتالی کدامند. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

اندازه کاغذ دیجیتال

امروزه، کاغذ دیجیتال در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. نمایشگرهای 13.3 اینچی به اندازه یک کاغذ A4 هستند. نمایشگرهای 10.3 به اندازه کاغذ A5 هستند و نمایشگرهای 7.8 اینچی به اندازه یک کاغذ A6 هستند. شما ابتدا باید نیازهای خود را تعیین کنید که به کدام نمایشگر نیاز دارید. اگر دانشجو هستید و یا دائما در جلسات به سر می‌برید، بی‌شک، نمایشگر 13 اینچی برای شما مناسب‌تر است. اما اگر صرفا به دنبال یک کاغذ دیجیتال هستید که  در برخی از موارد از آنها استفاده کنید نمایشگرهای کوچک‌تر می‌توانند کار شما را راه بیاندازند.

مسئله دیگری که در خرید کاغذهای دیجیتال باید به آنها توجه داشته باشید وزن آنهاست. نمایشگرهای کوچک‌تر سبک‌تر هستند و شما راحت‌تر می‌توانید آنها را حمل‌ونقل کنید. اما برای نمایشگرهای بزرگ نیازمند کیف هستید و شاید برای شما دشوار باشد. در هر صورت، شما باید ابتدا نیازهای خود را در نظر بگیرید. سپس به این مسئله توجه داشته باشید آیا می‌توانید این نمایشگرها را حمل کنید یا خیر. در پایان، بر اساس نیازها و توانایی‌های خود بهترین مدل را خریداری کنید.

برند کاغذ دیجیتالی

مسئله دیگری که در این میان اهمیت زیادی دارد و شما باید به آن توجه کنید برندی است که برای خرید آن مد نظر قرار می‌دهد. طبق قانون کلی که در رابطه با وسایل الکترونیکی وجود دارد به خوبی می‌دانید در صورتی که این وسایل را از برندهای معتبر تهیه کنید، آنها کیفیت بالاتری خواهند داشت و برای مدت بیشتر قابل استفاده خواهند بود. راتا، ریمارک بل، بوکس، آمازون و کوبو اشاره کرد. این برندها در تلاش هستند کیفیت خود را ارتقا دهند. به طور مثال، برند راتا به تازگی قلم‌های سرامیکی را به بازار عرضه کرده است که هم از لحاظ بصری زیبا هستند و هم از لحاظ کارآیی طول عمر بیشتری دارند. مشخصات سخت‌افزاری برند بوکس بسیار قوی است و شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین در بازار است.

ویژگی‌های کاغذ دیجیتال

اکنون بهتر است به ویژگی‌های کاغذ دیجیتال توجه داشته باشید. بهتر است کاغذ دیجیتالی را خریداری کنید که از حافظه پشتیبانی می‌کند. در اینصورت، شما می‌توانید هر آنچه را که می‌نویسید ذخیره کنید و در نتیجه هیچ‌یک از اطلاعات شما از دست نخواهد رفت. در ادامه به معرفی این امکانات می‌پردازیم.

امکانات موجود در قلم

زمانی که در حال خرید کاغذ دیجیتال همراه با قلم آن هستید، به امکاناتی که بر روی قلم وجود دارد توجه کنید. بهتر است قلم دارای پاک‌کن باشد که در صورت نیاز با فشردن دکمه پاک‌کن از روی قلم بتوانید آن چیزی را که نوشته‌اید پاک کنید. این کار باعث می‌شود که کار شما با سرعت بیشتری پیش رود.

چراغ جلو برای مطالعه

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید کاغذ دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید وجود دکمه جلو برای نور انداختن بر روی صفحه برای مطالعه کردن در شب است. ممکن است شما در زمان مسافرت و یا شب قبل از خواب بخواهید نگاهی به نوشته‌های خود بیاندازید. وجود این چراغ به شما کمک می‌کند به راحتی به محتوا دسترسی پیدا کنید و آن را مطالعه نمایید. این امر بسیار مهم است و می‌تواند استفاده از این کاغذ را برای شما رضایت‌بخش‌تر نماید.

وجود میکروفون و اسپیکر  

ممکن است شما بخواهید در زمان صحبت در طول جلسه کاری آنچه را که می‌گویید یادداشت کنید و یا ممکن است بخواهید از صحبت‌های همکارانتان یادداشت برداری کنید. با وجود میکروفون می‌توانید صدا را ضبط کنید و سپس، این دستگاه به صورت خودکار صدا را به یادداشت تبدیل می‌نماید. این کار باعث می‌شود که سرعت یادداشت‌برداری بالا رود و این مسئله می‌تواند برای افرادی که مشغله زیادی دارند بسیار مهم است. همچنین، شما می‌توانید فایل‌های صوتی را که ضبط کرده‌اید از طریق آن گوش دهید که باز مزایای زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

آیا به دنبال استفاده از برنامه‌های مختلف بر روی کاغذ دیجیتالی هستید؟

یکی از مهمترین مواردی که در ادامه سوال کاغذ دیجیتالی چیست باید به آن بپردازیم این مسئله است که آیا شما به عنوان یک کاربر می‌خواهید از برنامه‌های مختلف بر روی کاغذ دیجیتالی استفاده کنید، یا تنها برای یادداشت‌برداری از آن استفاده نمایید. در صورتی که می‌خواهید از کاغذی استفاده کنید که فایل‌های دیگر بر روی آن قابل اجرا باشند، باید به سیستم عامل موجود در دستگاه توجه داشته باشید. در غیر این صورت، سیستم عامل مسئله مهمی نیست و به راحتی می‌توانید از کنار آن بگذرید.

سرعت پاسخگویی

بهتر است به سرعت پاسخگویی کاغذ دیجیتال توجه داشته باشید. زیرا سرعت به طور مستقیم بر تجربه کاربری اثر می‌گذارد. در صورتی که سرعت پاسخگویی بالا باشد، آن محصول بسیار مناسب است. اما اگر سرعت پاسخگویی پایین است، توصیه می‌شود آن را خریداری نکنید. زیرا در پایان نمی‌توانید به خوبی از این کاغذ دیجیتال استفاده کنید. به ویژه اگر دانشجو هستید و یا به نت‌برداری در محیط‌های مختلف نیاز دارید، باید سرعت پاسخگویی را به عنوان یک عامل مهم مد نظر قرار دهید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سوال کاغذ دیجیتالی چیست در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید کاغذ دیجیتالی نوعی فناوری است که شما می‌توانید از آن برای یادداشت‌برداری استفاده کنید. این محصول برای دانشجویان، مدیران جلسه و افرادی که دائما در حال یادداشت‌برداری هستند مناسب است. شما باید در زمان خرید این محصول به موارد متعددی از جمله اندازه کاغذ، امکانات آن، نوع قلم و سیستم عامل توجه داشته باشید و تمامی این موارد را با توجه به نیازهای خود تعیین کنید. در این صورت، از خرید رضایت کاملی خواهید داشت.

ثبت دیدگاه