Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
انواع کابل های HDMI تا به حال
پروفایل
انواع کابل های HDMI تا به حال
پرهام پیمانی 17 شهریور 1400 720 بازدید
 

 

کابل‌های hdmi امروزه در دنیا بسیار گسترده هستند و در زندگی مردم جای گرفته اند که تقریبا همه افراد به آن‌ها برای اتصال و انتقال تصویر نیاز دارند.

 این کابل‌ها با استاندارد‌های بسیار بالایی ساخته می‌شوند و به همین علت باید دقت داشته باشیم کابلی خوب، مقاوم و مناسب برای خود تهیه کنیم.

 اما برای خرید این کابل‌ها باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید چرا که این کابل‌ها از شرکت های مختلف، در أنواع و اقسام مختلف و متفاوت وجود دارند .

در این مقاله قصد داریم انواع کابل های HDMI را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با این اطلاعات به صورت کامل این موارد را بشناسید و برای خود کابل مناسب تهیه کنید.

 

چرا باید انواع کابل شبکه را بشناسیم؟

 

ممکن است با خود فکر کنید که اصلا نیازی نیست که انواع کابل های شبکه را بشناسید اما این‌طور نیستت. اگر ندانسته و یا بدون اطلاعات کافی کابل HDMI خریداری کنید، ممکن است کابل خریداری شده نیاز شما را رفع نکند یا حتی بی‌کیفیت باشد و شما را از خرید خود پشیمان کند.

 

قبل از توضیح و معرفی أنواع کابل های HDMI بهتر است شما را به یک توضیح خلاصه شده از کارایی آنها مهمان کنیم.

 

کاربرد کابل های HDMI

خیلی از افراد کاربرد این دسته از کابل ها را نمی‌داند، برای مثال برخی از افراد فکر می‌کنند این کابل فقط برای انتقال دیتا است و کاربرد دیگری ندارد، در صورتی که کاربرد اصلی آن انتقال صفحه نمایش است و می‌توانید خیلی ساده با استفاده از آن برای مثال لپ تاپ خود را به مانیتور دیگر یا تلویزیون وصل کنید.

 

توجه داشته باشید کاه کارایی کابل های HDMI تنها برای انتقال تصویر نیست. این کابل ها انتقال تصویر و همچنین صدا را همزمان با یک کابل انجام میدهد.

 

برای استفاده از این کابل باید توجه داشته باشید که دستگاه‌های مورد نظر به خوبی این کابل را ساپورت می‌کنند یا خیر.

برای مثال تلویزیون‌های قدیمی این کابل را ساپورت نمی‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانید انتقال تصویر و صدا را از دستگاه دیگر به این دستگاه داشته باشید، پس این مورد را حتما در نظر داشته باشید تا به مشکل بر نخورید.

 

در ضمن یکی از قابلیت‌هایی که نسخه‌های جدید این کابل دارند این است که بدون هیچ فشرده سازی و بدون وقفه تمام تصاویر و صدا‌ها انتقال داده خواهند شد و این یعنی کیفیت هیچ افتی نخواهد داشت و بدون لگ یا تاخیر می‌توانید فیلم‌های خود را خیلی ساده و سریع مشاهده کنید، در ضمن اگر هم بخواهید این کابل را به موبایل خود وصل کنید و تصویر موبایل خود را با تلویزیون یا هر دستگاه دیگری به اشتراک بگذارید، می‌توانید با استفاده از تبدیل های پورت شارژ به HDMI این کار را به سادگی انجام دهید.

 

انواع کابل های HDMI

 

HDMI 1.0

شروع کار hdmi و اولین نوع آن نسخه یک این کابل است که در بازار عرضه شد، این کابل در سال 2003 ایجاد شد و توسط شرکت‌های مختلف در طول 2 متری ایجاد می شد و در بازار بسیار زیاد بود به دلیل این که می‌توانست ارسال اطلاعات را تا پهنای باند 5 گیگابایت انجام دهد و همین سرعت آن باعث شد که بسیاری از افراد از آن استفاده کنند.

 

ثبت دیدگاه