Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
راهنمای کامل خرید پاوربانک
پروفایل
راهنمای کامل خرید پاوربانک
پرهام پیمانی 24 مهر 1400 347 بازدید

پاور بانک یکی از مهم ترین وسایل فردی شده است که تقریبا هر کسی یک پاور بانک دارد و افرادی هم که ندارند قطعا به آن نیاز پیدا خواهند کرد، پاور بانک ها انواع مختلفی دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید تا موبایل و یا وسایل دیگر خود را شارژ کنید، یا توجه به زیاد بودن پاور بانک ها و برند های مختلفی که از آن وجود دارد خیلی ساده نمی توان یک پاور بانک خوب برای خود خریداری کنید و به همین دلیل باید در خرید پاور بانک دقت زیادی داشته باشید تا به مشکل بر نخورید، در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید پاوربانک را به شما ارائه دهیم تا بتوانید با استفاده از این مقاله بهترین پاور بانک را طبق نیاز خود خریداری کنید.

چرا باید در خرید پاوربانک دقت داشته باشیم

همان طور که گفته شد برند ها و انواع مختلفی از پاور بانک در حال عرضه هستند که ممکن است در بین این پاور بانک ها سردرگم باشید کدام مورد را خریداری کنید، اگر در بین این پاور بانک های بسیار زیادی که در بازار هستند دقت نداشته باشید و خرید را خیلی ساده بگیرید ممکن است اصلا نتوانید پاوربانک خوبی را برای خود خریداری کنید.

یکی از مشتریان ما که به فکر خرید پاوربانک افتاده بود بدون هیچ اطلاعاتی به سراغ خرید پاور بانک رفته بود که بعد از خرید خیلی پشیمان بود و این پشیمانی دلیل خاص خود را داشت، مشتری ما می خواست پاور بانک ظرفیت زیادی داشته باشد و به همین دلیل هم بود که پاور بانک خریداری کرده بود اما این موضوع بر خلاف خواسته او بود.

در واقع پاور بانکی که نیاز داشت ۲۰۰۰۰ هزار بود اما به دلیل نداشتن اطلاعات در این زمینه پاور بانکی خریداری کرده بود. که ظرفیت ۵۰۰۰ هزار داشت و اصلا پاسخگو نیاز آن فرد نبود و به همین دلیل از ما مشاوره دریافت کرد که در نهایت توانست پاور بانک حرفه ای برای خود خریداری کند. 

 

علاوه بر ای این مورد که ممکن است نیاز های شما را رفع نکند، ممکن است مشکلاتی هم برای دستگاهی که به آن وصل کرده است به وجود بیاورد که همین موضوع می تواند ضرر مالی زیادی را برای شما داشته باشد پس به این موضوع خیلی دقت داشته باشید‌.

برای مثال اگر پاور بانک شما بی کیفیت باشد و توسط برند های اصلی تولید نشده باشد ( به اصطلاح تقلبی باشد ) ممکن است انرژی را به خوبی انتقال ندهد و دچار یک سری اختلال ها شود که همین موضوع باعث می شود موبایل دچار مشکل از از باتری شود و یا حتی سخت افزار آن از بین برود پس این مورد را اصلا دست کم نگیرید.

در خرید پاوربانک به چه نکاتی دقت کنیم؟

یک سری نکات و اصول کلی هستند که در هنگام خرید پاور بانک باید به آن ها توجه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین پاور بانک را طبق نیاز های خودمان خریداری کنیم.

دقت داشته باشید که همه این نکات مهم هستند و نباید هیچ کدام از آن ها را دست کم بگیرید و تمام این موارد تجربی بودند که ما آن ها را در این مقاله آورده این تا کاربران عزیز سایت دسترسی بتوانند بهترین نوع پاوربانک را برای خود خریدای کنند.

ظرفیت پاوربانک

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید ظرفیت پاور بانک است که در واقع باید طبق نیاز شما انتخاب شود، ظرفیت های مختلفی از پاور بانک وجود دارد که می توانید از آن ها برای شارژ کردن دستگاه های مختلف استفاده کنید.

برای این که متوجه شوید چه ظرفیتی را از پاور بانک نیاز دارید باید اول تعیین کنید چند عدد موبایل، تبلت یا هر وسیله دیگری را می خواهید شارژ کنید و یا باید دقت داشته باشید که برای چه کاری آن را نیاز دارید.

  

برای مثال اگر بخواهید چند موبایل را به آن وصل کنید و برای مسافرت های طولانی مدت آن را خریداری می کنید بهتر است پاوربانک ظرفیت بالا خریداری کنید اما اگر. برای استفاده های کوتاه مدت می توانید از پاور بانک های ظرفیت کمتر هم استفاده کنید. 

ظرفیت رسمی پاور بانک ها همیشه واقعی نیستند

یکی از اشتباهات و یا انتظاراتی که همیشه افراد از پاور بانک ها دارند این است که چرا دقیقا ظرفیت پاور بانک ها همان ظرفیت رسمی آن ها نیست و همین موضوع هم همیشه موجب نارضایتی افراد شده است.

در واقع وقتی شما یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ خریداری می کنید ممکن است انتظارات داشته باشید که دقیقا همین ظرفیت را داشته باشد اما اصلا این طور نیست و باید دقت داشته باشید که اغلب ظرفیت پاور بانک ها از ظرفیت رسمی خیلی تفاوت دارد و این موضوع رو اصلا نباید فراموش کنید چرا که بعداً ممکن است پشیمان شوید.

برای مثال اگر قصد دارید حتما ۱۰۰۰۰ ظرفیت را همیشه در اختیار داشته باشید بهتر است که پاور بانک ۱۵۰۰۰ خریدا ی کنید تا از این بابت دیگر مشکلی نداشته باشید

بررسی ورودی و خروجی پاور بانک

پاور بانک ها دارای ورودی و خروجی هستند که باید تعداد و نوع آن ها را به خوبی بررسی کنید، ورودی در واقع همان سوکت های شارژی است که در بخشی از پاور بانک قرار دارد و از آن طریق شما می توانید پاور بانک را شارژ کنید که بسیار مهم است.

در واقع ورودی ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند اما یکی از مواردی که باید دقت داشته باشید این است که شما قصد دارید با چه کابلی آن را شارژ کنید، برای مثال اگر شارژر شما از نوع type c است باید دقت داشته باشید که پاور بانک مک این مورد را داشته باشد تا بتوانید با استفاده از کابل خود آن را شارژ کنید. 

یا حتی ممکن است شما کابل micro usb داشته باشید و یا کابل لایتنینگ داشته باشید که هر کدام از این موارد دلخواهی است اما باید دقت داشته باشید که پاور بانک مورد نظر کابل شما را ساپورت کند تا بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

البته یک سری پاور بانک ها هستند که چندین ورودی از انواع مختلف دارند و می توانید با انواع شارژر آن ها را شارژ کنید که محدودیتی هم نداشته باشید، البته این نوع پاور بانک ها از نظر قیمتی هم تفاوت دارند و ممکن است نسبت به پاور بانک های تک ورودی قیمت بیشتری داشته باشند.

 

بعد از این که تعداد ورودی ها و نوع آن ها را بررسی کردید باید به سراغ بررسی خروجی ها بروید که این مورد هم بسیار مناسب است، شما برای این که بتوانید موبایل و یا دستگاه های دیگر را با استفاده از پاور بانک شارژ کنید نیاز دارید که از خروجی ها استفاده کنید و کابل شارژ خود را به پاور بانک متصل کنید.

تعداد خروجی ها نو نوع آن ها هم بسیار مهم هستند، پاور بانک ها اغلب یک خروجی یا نهایت ۲ خروجی دارند که بهتر است یک پاور بانک خریداری کنید دارای ۲ خروجی باشد تا اگر نیاز شد بتوانید از خروجی دوم هم استفاده کنید.

نوع خروجی پاور بانک هم می تواند از usb باشد و یک نوع جدید تری که امروزه در بازار عرضه شده است و دارای تکنولوژی بهتری است استفاده از خروجی type c است که بسیار می تواند در سرعت انتقال انرژی از پاور بانک به موبایل و یا دستگاه مورد نظر تاثیر گذار باشد.

نکته:

پاور بانک های هم هستند که دارای ۴ خروجی و بیشتر هستند که قیمت بیشتری دارند و تنها اگر آن ها را نیاز دارید از آن ها استفاده کنید

خروجی وایرلس

به تازگی یک سری شارژ ها هستند که به صورت وایرلس کار می کنند و در واقع نیاز ندارید که آن ها را با سیم متصل کنید البته باید برای استفاده از این قابلیت دستگاه شما از شارژ وایرلس پشتیبانی کند در غیر این صورت نمی توانید شارژ وایرلس داشته باشید.

اگر موبایل و یا دستگاه دیگری دارید که شارژ وایرلس را پشتیبانی می کند حتما نیاز دارید که پاور بانک هم این قابلیت را داشته باشد تا دیگر از سیم استفاده نکنید، البته باید دقت داشته باشید که هر پاور بانکی این قابلیت را دارد هزینه بسیار بیشتری به نسبت پاور بانک های دیگر دارد و باید بیشتر برای ای مورد هزینه کنید.

توجه: اگر پاور بانکی خریداری می کنید که از خروجی وایرلس پشتیبانی می کنید حتما نیا است چک کنید که جریان ولتاژ را به صورت خودکار تعیین می کند یا خیر، این قابلیت باعث می شود که وقتی پاور بانک را به موبایل متصل می کنید، پاور بانک به صورت خودکار تشخیص دهد که دستگاه شما از چه ولتاژی برای شارژ شدن پشتیبانی می کند تا وقتی انتقال انرژی را انجام می دهد دستگاه شما را دچار مشکل نکند.

جنس پاوربانک

جنس بدنه پاور بانک مورد دیگری است کم باید به آن دقت داشته باشید تا بعداً از خرید خود پشیمان نشوید، یک سری پاور بانک ها هستند که جنس خیلی خوبی ندارند و با کوچک ترین ضربه از نظر ظاهری با مشکل مواجه خواهند شد که همین موضوع بسیار می تواند شما را از خرید منصرف کند و باید دقت ویژه ای به آن داشته باشید. 

برای مثال اگر جنس پاور بانک شما از پلاستیک خیلی ضعیفی باشد قطعا با یک بار یا چند بار زمین خوردن شکسته خواهد شد و همین موضوع هم خیلی برای شما ناراحت کننده است و به همین دلیل باید درباره جنس پاور بانک مورد نظر تحقیق زیادی داشته باشید تا بعد از خرید کاملا از آن راضی باشید و دچار مشکل نشوید.

پاوربانک هایی هم هستند که فلزی هستند و می توانید آن ها را برای خود خریداری کنید که مقاومت بسیار عالی دارند اما مشکلی که ممکن است با این پاور بانک ها داشته باشید این است که در برخی از مواقع که خیلی زیاد کار کنند داغ می کنند و حرارت بالایی خواهند داشت و این موضوع ممکن است برای شما آزار دهنده باشد که باید دقت زیادی درباره آن داشته باشید.

ابعاد و وزن پاور بانک

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید و مهم است، ابعاد کلی پاور بانک است که هر چقدر کوچک تر باشد بهتر است و راحت تر می توانید آن را با خود حمل کنید.

البته قاعدتاً هر چقدر که ظرفیت پاور بانک بیشتر می شود اندازه و وزن آن هم تغییر خواهد کرد که این مورد را هم نباید دست کم بگیرید و این مورد عادی است.

برای مثال شما نمی توانید از یک پاور بانک ۲۰۰۰۰ هزار انتظار داشته باشید خیلی کوچک باشد و این کار تقریبا غیر ممکن است که کوچک تر باشد چرا که خود پاور بانک یک سری باتری دارد و باتری ها موبایل و دستگاه های شما را شارژ می کنند و اگر هر چقدر ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد باتری بیشتری هم خواهد داشت که این موضوع نهایتا به بزرگ بودن ابعاد خواهد رسید.

اگر یک پاور بانک برای استفاده های روزمره نیاز دارید که همیشه همراه شما باشد بهتر است پاور بانکی را خریداری کنید که وزن کمی داشته باشد تا حمل کردن آن برای شما مشکلی به وجود نیاورد و به سادگی بتوانید آن را به همراه خود هر جایی ببرید.

طول عمر باتری ها

پاور بانک ها هم مانند موبایل ها از باتری های هوشمند بهره می برند و همین موضوع باعث می شود که باتری های آن ها یک عمر حدودی مشخص داشته باشند که این طول عمر بسته به باتری می تواند بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ باشد.

البته این آمار نسبت به آمار های کلی است که تحقیقات طی تست پاور بانک های مختلف ارائه شده است و ممکن است یک پاور بانک هم خریداری کنید که خیلی بیشتر و یا خیلی کمتر عمر داشته باشد و بخش زیادی از این مورد بستگی به نوع باتری و جنس خوب بودن آن است. یکی دیگر از مواردی که بر روی طول عمر باتری تاثیر گذار است ضربه نخوردن آن است؛ باید دقت داشته باشید که باتری ها بسیار در برابر ضربه ها حساس هستند و اگر باتری داخل پاور بانک ضربه زیادی بخورد قطعا سریعا نابود می شود و باید از این بابت مراقبت زیادی نسبت به آن داشته باشید.

نمایشگر LED

یکی دیگر از مواردی که مهم است و باید به آن هم دقت داشته باشید تا بعد از خرید پشیمان نباشید نمایشگر  ال ای دی است که وضعیت پاور بانک را نمایش دهد، در واقع این نمایشگر وظیفه دارد که به شما نمایش دهد که پاور بانک دقیقا چقدر شارژ دارد و اگر این شارژ خیلی کم شود به شما هشدار خواهد.

هرچند شاید خیلی بر روی کارکرد پاور بانک تاثیر نداشته باشد اما مهم است که بدانید چقدر دقیقا شارژ از پاور بانک مانده است و اگر کم است آن را به شارژ وصل کنید تا برای استفاده بلند مدت آماده باشد.

برند های تولید کننده پاور بانک

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که برن. پاور بانک را خوب انتخاب کنید، یک س ب برند ها هستند که به تازگی شروع به کار کرده آمد و اصلا خوب کار نمی کنند و قیمت کم آن ها ممکن است شما را برای خرید وسوسه کند و همین موضوع باعث می شود که در خرید خود ضرر کنید و یک مورد خاص و خوب را برای خود نتوانید به خوبی انتخاب و خریداری کنید.

سعی کنید برند های خوب پاور بانک را برای خرید انتخاب کنید که همین موضوع بسیار مهم است، البته این بدان معنا نیست که برند های معتبر جنس بد نداشته باشند بلکه این اشتباه است و ممکن است برند های خوب یک سری پاور بانک داشته باشند که نیاز شما را رفع نکند و باید در این مورد هم دقت کنید که وقتی پاور بانک خریداری می کنید تمام طبق نیاز شما باشد و طبق چک لیستی که ارائه دادیم آن را بررسی کنید.

برند های مثل انکر, شیاومی، سامسونگ و... خوب هستند که سعی می کنیم در یک مقاله دیگر به صورت کامل آن ها را معرفی کنیم تا بتوانید از آن ها استفاده کنید و پاور بانک خوبی را برای خود خریداری کنید .

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم به صورت کامل درباره راهنمای خرید پاور بانک اطلاعاتی را ارائه دهیم تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات پاور بانک خوبی را برای خود خریداری کنید، دقت داشته باشید که این اطلاعات خیلی کامل هستند و می توانید با رعایت کردم همین اصول بهترین پاور بانک را برای خود خریداری کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و هر سوالی که در زمینه همین مقاله داشتید را توانسته باشید رفع کنید در ضمن هر سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق نظرات مقاله با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

نظرات کاربران 2

ساسان فلاح

14 آبان 1400

پاور بانک

ساسان فلاح

14 آبان 1400

پاور بانک