پروفایل
نقد، بررسی و مقایسه مودم های همراه نزتک Naztech
مقایسه ویژگی های مودم های همراه نزتک
پرهام پیمانی 1 تیر 1401 480 بازدید

هر آنچه باید درباره مودم های همراه نزتک بدانید

 

مقایسه مودم های نزتک

در این مقاله، به مقایسه مودم های نزتک 99C و 99B و 77C می پردازیم و ویژگی های شاخص هریک از آنها را بررسی میکنیم تا شما را برای انتخاب درست و بهتر راهنمایی کنیم.

 

بررسی و مقایسه

لازم است بدانید برند آمریکایی نزتک در سال 1995 میلادی با هدف تولید لوازم جانبی دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرده و امروز یکی از شناخته شده‌ترین برندهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌ است.

برند نزتک که دارنده جوایز بسیار در زمینه اختراع، نوآوری و عمل‌کرد می‌باشد، مودم‌هایی  عالی و با دوام هم تولید کرده است که قابلیت‌های بی‌شماری را در کنار اینترنت پرسرعت برای شما به ارمغان می‌آورد.

اهمیت مودم همراه زمانی قابل تامل است که بدانید بیش از ۷۸ درصد کاربران اینترنت در ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

 

شرکت هایپرسل دارنده انحصاری امتیاز تولید لوازم و محصولات نزتک

باید بدانید که مودم‌هاینزتک موجود در ایران به سفارش شرکت هایپرسل به صورت کاملا اختصاصی، طراحی و جهت ارائه در بازار ایران، در خط تولید قرار گرفتند. البته با شروع تحریم‌های واردات این محصولات متوقف شده و شرکت هایپرسل بازتولید آن را با رعایت همه استاندارها به عهده گرفته است. این مودم‌ها با پشتیبانی از کلیه اپراتورهای همراه و به صورت رجیستر‌شده در سامانه همتا، روانه بازار می‌شود.

 

مودم 4G قابل حمل نزتک 77C

در ادامه به بررسی مودم 4G قابل حمل نزتک NZT-77C می‌پردازیم. این مودم همراه خوش دست و جمع و جور تنها 160 گرم وزن دارد و در اندازه ۹۴ در ۵۹ در ۱۰ میلی‌متر عرضه شده است. از لوازم جانبی این مودم همراه به کابل شارژ میکرو USB و پوکه‌های سیم‌کارت می توان اشاره کرد.

 

 

برای انداختن یک سیمکارت و یک کارت حافظه میکرو اس دی با پشتیبانی حداکثر ۳۲ گیگابایت لازم است سیم قاب پشتی را باز کرده و باتری قابل شارژ شدن را در بیاورید.

جنس بدنه آن از پلاسیک سخت بوده و فقط صفحه ‌نمایش آن در معرض خطر شکستگی قرار دارد. شاید ضعف این مودم در طراحی نداشتن صفحه نمایشی برای نشان دادن اطلاعاتی مانند حجم اینترنت مصرف شده یا مدت زمان اتصال به شبکه باشد. همین‌طور، جای برخی امکانات مثل کلید WPS در آن خالی است.

 

مشخصات

این مودم به یک تراشه 3G/4G مدیاتک مجهز بوده و از باندهای B1 وB3  وB5 در 4G LTE پشتیبانی می‌کند. این مودم از ۱۰ کاربر یا دستگاه هم‌زمان پشتیبانی می‌کند ولی عملا نباید بیشتر از 4 کاربر از این مودم هم‌زمان استفاده کنند. این مودم هم‎چنن از حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت در بهترین شرایط پشتیبانی می‌کند ولی در ایران به نهایت سرعت 30 مگابایت در ثانیه برای دانلود خواهد رسید که شاید در نظر اول ضعف به نظر برسد ولی نسبت به مودم‌های هم‌رده خود عملکرد بسیار مناسبی تلقی می‌شود.

باتری این مودم با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر تا 4 ساعت جوابگو خواهد بود و 3 ساعت تا شارژ کامل آن طول می‎‌کشد.

این مودم با کلیه اپراتورهای موجود در ایران فعالیت نموده  و همچنین توسط مخابرات ریجستر شده است که به کاربر این اطمینان را می دهد که به راحتی به صورت طولانی مدت از این مودم استفاده نماید.

 

مودم 4G همراه نزتک 99C

 مودم همراه 4G NZT-99C مدتی است که بسیارمورد توجه قرار گرفته و با مودم‌های همراه پرفروش در رقابت است. این مودم 170 گرم وزن داشته و از مودم قبلی کمی سنگین‌تر است ولی همچنان برای حمل مناسب است. جنس روکش این مودم نیز از پلاستیک مقاوم است که در برابر شکستگی مقاومت بالایی دارد. این مودم صفحه نمایش رنگی دارد که برای نشان دادن بسیاری از اطلاعات مودم مناسب است. این مودم نیز مانند مودم قبلی، از 10 کاربر پشتیبانی می‌کند.

 

 

از ویژگی‌های بارز این مودم قابلیت اتصال به دو سیم‌کارت می‌باشد که یکی از شیارها مخصوص سیم‌کارت نانو و شیار دیگر مخصوص سیم‌کارت میکرو است. همچنین شما در بازه زمانی کم‌تر از 5 ثانیه به سادگی می‌توانید میان اینترنت دو اپراتور با استفاده از مودم همراه 99C  نزتک سوئیچ نمایید. در کناره‌های این مودم دو اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارد. در کناره سمت چپ مودم اسلات استاندارد سیم‌کارت طراحی شده و در کنار سمت راست هم اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی است. در راستای اسلات کارت حافظه هم می‌توانید سوراخ کلید ریست را ببینید.

 

مشخصات

از دیگر مشخصات این مودم باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت 5200 میلی‌آمپر ساعتی است که به عنوان پاور بانک نیز خود یک خروجی 7 ولت را به شما ارائه خواهد داد. این باتری استفاده 18 ساعته مداوم و 48 ساعته آماده به کار به شما خواهد داد. با درگاه‌های میکرو USB و USB که در طراحی این مودم تعبیه شده است و یک کابل که نقش مبدل این درگاه‌ها را بر عهده دارد می‌توانید از آن به عنوان پاور بانک هم استفاده کنید.

باید بگوییم که قابلیت تبدیل این مودم به ریپیتر وای فای آن را به گزینه بی‌نظیری تبدیل کرده است. با این قابلیت شما می‌توانید تمامی دستگاه‌های خود را به اینترنت و وای فای مودم متصل نمایید و یک هات اسپات خصوصی تولید کنید. این قابلیت در کنار چیپ قدرتمند کوالکوم می‌تواند سرعت اینترنت بالایی را برای شما فراهم کند و نقش یک روتر را به خوبی ایفا کند.

چیپ این مودم از شبکه‌های 3G و 4Gبا حداکثر 150 مگابایت سرعت دانلود و 70 مگابایت سرعت آپلود پشتیبانی می‌کند. این مودم نیز تا 32 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی کرده و از درگاه LAN/WAN ،MINI USB  و درگاه 2 USB پشتیبانی می‌کندو میتوانید با دیگر دستگاه‌های خود از طریقLAN به اینترنت دستگاه متصل شده و هم ‌زمان با قرار دادن یک کارت حافظه درون دستگاه، اطلاعات دانلود شده از اینترنت خود را داخل کارت حافظه مودم همراه ذخیره نمایید و در صورت تمایل، اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

 

مودم جیبی 4G با قابلیت پاوربانک نزتک 99B

در ادامه به مودم جیبی NZT-99B با قابلیت پاوربانکمیپردازیم.

مانند سایر مودم‌های همراه نزتک، این مودم نیز بدون نیاز به اعمال تنظیمات خاص مربوط به اپراتور ،به راحتی به اینترنت متصل می‌گردد. این دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت از طریق بی‌سیم و با‌سیم USB را داراست.

 

 

در بدنه جلوی دستگاه کلید روشن/خاموش و جهت‌ها و همچنین نمایشگر       LCDتعبیه شده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا از وضعیت شبکه، میزان مصرف باتری، وضعیت دیتا و WiFi مطلع شوید. در قسمت زیرین دستگاه، پورت USB و microUSB قرار دارد. شیار سیم کارت در قسمت چپ و شیار کارت حافظه microSD در قسمت راست دستگاه تعبیه شده است.

از ویژگی های شاخص این مودم میتوان با داشتن باتری 6000 میلی آمپری اشاره کرد.

 

مشخصات

مودم همراه 99Bنزتک با باطری قدرتمند 6000 میلی آمپر امکان استفاده طولانی مدت را برای کاربران فراهم ساخته است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق پورت USB از این دستگاه به عنوان پاور بانک استفاده نموده و در هر زمان تلفن همراه خود را شارژ کنند. این مودم از چیپ قدرتمند مدیاتک برخوردار بوده و قابلیت ارسال پیامک را نیز دارد.

سرعت دانلود در این مودم 150 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 70 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. مودم همراه 99B نزتک امکان اتصال 10 کاربر را به صورت هم‌زمان فراهم ساخته و دارای گواهینامه‌های CE ،RoHSو FCC می‌باشد.

این مودم هم از قابلیت تقویت‌کننده وای فای برخوردار بوده و از وای فای تک بانده پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه باتری

مودم نزتک سری 99Cبا باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت 5200 میلی‌آمپر و مودم 99Bبا باتری 6000 میلی‌آمپری در مقایسه با مودم 77Cبا باتری 2100 میلی‌آمپری برنده این مقایسه هستند، هرچند این ظرفیت بالا باعث شده این دو مودم در ابعاد بزرگ‌تری ارائه شوند. و مودم 77C در ابعاد کوچک‌تر و شکیل‌تری ارائه شده است.

 

ثبت دیدگاه